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Recently
at the airport I had to much luggage. I was on the way from Vienna to
Dublin and was allowed to take one baggage item of 20kg. I had my big
bag which has at least 20kg, a rucksack as handluggage as well as an
additional sport-back of approx 10kg and was aware to may pay an
additional piece. So I asked at my airline and they transferred me to
the luggage-counter with note that it costs me around 30 Euro. So far
so good, with my credit-card in my hand I went there and then they
weight my luggage and said that is not right. An additional bag would
cost 30 Euros up to 20kg both together. Above they will count hard on
every kg. I had approx 30kg and it would cost me 168 Euros (!!!). My
approach is fair service fair price. And I don't like bad surprises.
So I asked in a dummy way what can we do about that, is there any
solution to make it with 30 Euro on bord.
They
sent me back to the airline counter and I told the lady what I heard.
Instead of complaining, I stayed very politely and I asked for a
solution. The lady asked back, asked her supervisor and then, the
outcome was: They just took my additional back with any additional
fee, so no money at all :).
Another
great issue where attitude makes a difference.
For
those who fly away at Christmas time, there are often situations that
do not run smooth. It's up to you to consider which is your approach
for an good outcome. ;)
P.S
While in Dublin because of a misunderstanding I did not had a valid
ticket for a lightrail train. It was the first time I took it and had
a ticket control which causes me a ticket for €45 :( I asked how to
clarify. Only via e-mail. Not the most convincing way but it worked
out, with open communication and positive adressing I just got a
notice that my appeal was allowed and I do not had to pay either. I
learned from this and look forward to pay the fair amount in future.
Similar articles: Let's take the Attitude train
Neulich war ich am Flughafen und hatte
zu viel Gepäck. Ich war von Wien nach Dublin unterwegs und durfte
ein Gepäckstück von 20kg mitnehmen. Ich hatte meine große
Reisetasche, die mindestens 20kg wog, einen Rucksack als Handgepäck,
sowie eine zusätzliche Sporttasche von etwa 10kg. Ich war darauf
vorbereitet eventuell mehr zu bezahlen. Also habe ich am Schalter
meiner Fluglinie nachgefragt wie viel es mich kosten würde. 30 Euro,
bekam ich als Auskunft und ich muss zu einem anderen Schalter für
zusätzliches Gepäck gehen. So weit so gut. Mit meiner Kreditkarte
in der Hand suchte ich den Schalter auf und ließ dort mein Gepäck
abwiegen. Mir wurde mitgeteilt, dass dies nicht richtig sei. 30 Euro
würde ein weiteres Gepäckstück kosten, wenn das Gesamtgewicht 20kg
nicht überschreitet. Bei einer Überschreitung wird aber jedes
Kilogramm beinhart verrechnet. Mein Gesamtgepäck hatte rund 30kg und
dies würde auf 168 Euro (!!!) kommen. Mein Grundsatz ist „faire
Leistung, fairer Preis“. Und ich mag keine bösen Überraschungen.
So habe ich einen auf Unwissend gemacht und gefragt ob es denn nicht
eine Lösung gibt um dennoch mit einer Extrazahlung von 30 Euro an
Bord zu gehen. Ich wurde wieder zum Schalter meiner Airline verwiesen
und erzählte was ich gerade erfuhr. Anstelle mich zu beschweren bin
ich sehr höflich geblieben und habe nach einer Lösung gefragt. Die
Dame dort hat mit dem Gepäckschalter Kontakt aufgenommen, ihren
Vorgesetzten gefragt und dann kam es zu folgenden Ergebnis: Mein
zusätzliches Gepäck wurde einfach mit rein genommen ohne
Extrazahlung. Also hat mich dies nun
gar nichts gekostet.
Falls ihr über die Weihnachtszeit fort
fliegt, ich sage euch, da gibt es oft Situationen die nicht ganz
glatt laufen. Es bleibt dir überlassen zu entscheiden mit welcher
Methode du zu deinem gewünschten Ergebnis kommst. ;)
P.S. In Dublin hatte ich
dann wegen ein Missverständnis für eine Straßenbahn ein nicht
gültiges Ticket. Es war mein erstes Mal das ich mit dieser Bahn fuhr
und ich hatte gleich eine Fahrscheinkontrolle. Mir wurde eine
Rechnung von 45 Euro ausgestellt :(. Ich fragte nach ob ich meine
Situation irgendwo erklären konnte. Dies war nur per E-Mail möglich.
Leider ist dies ein Weg der Überzeugungsarbeit erschweren kann aber
dennoch, mit offener Kommunikation und positivem Anschreiben habe ich
es auch hier geschafft mein Ticket vom Verkehrsanbieter zurück zu
nehmen. Und ich lernte daraus und werde in Zukunft fair bezahlen.
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it's a great lesson for me georg. and i've had it before, when i was in singapore. positive attitude will reflect positive result, isn't it?
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