Image courtesy of stockimages / FreeDigitalPhotos.net |
Deutsche
Version siehe unten.
Not
all in (work)live is about big projects, processes, concepting,
planning, surveying, analyzing and progressing. A huge potential lies
in the small things. All the little things that are going on arround
you: On your desk, on the floor, in the meeting room, building, on
the street or in the web.
Create
a habit to keep them tidy, healthy, working and nurture them
consistent. Even if they are small, nurture them.
A
common matter of politeness is on the table to offer the person right
next to you food or drink first before you fill your plate or table.
I was surprised when I was on a business dinner years ago and a
colleague offered me water first. His service impressed me and create
a wonderful relationship.
Or
another great example I remember was in a hostel in Arizona, where I
just want to do my dishes as a guy was already doing his. As I wait
he took my dishes and just made them, as he was doing dishes anyway
he took over mine.
If
there lies a paper on the corridor, pick it up and take it in the
garbage can. Don't leave your cup or put it in the tank, clean it up.
While talking or messaging to other persons, adress them by their
name. Don't hide your natural curiosity, nurture it for a good and
fair purpose and ask question that the other person likes to answer
or talk about in order to keep a little smalltalk going.
The
little things do contribute to your attitude because they prevent
mess and the service they bring with them nurtures professionalism,
comfort, warmth, happiness, peace and love. Summarizing them they
have impact on a bigger purpose. Enjoy to run the invisible extra
mile!
Similar
articles: Positive
Attitude – Your Biggest Asset
Nicht alles im
(Berufs-)Leben dreht sich um Projekte, Prozesse, Konzepte, Planung,
Befragungen, Analysen und Entwicklung. Ein großes Potenzial liegt in
den keinen Dingen. Halte diese sauber, gesund, funktionierend und
pflege sie fortlaufend.
Eine höfliche
Aufmerksamkeit ist es bei Tisch seinen Nachbarn zuerst Speisen und
Getränk anzubieten bevor man sein Glas oder Teller füllt. Ich war
beeindruckt als mir vor Jahren bei einem Geschäftsessen ein Kollege
zuerst Wasser anbot ehe er sich selbst einschänkte.
Oder ein anderes
großartiges Beispiel das mir stets einfällt erinnert mich als ich
in einem Hostel in Arizona gerade mein Geschirr abwaschen wollte. Es
war schon ein Genosse beim Abwaschen als dieser mir einfach mein
Geschirr aus der Hand nahm und es gleich mit reinigte denn er war
schließlich schon dabei.
Wenn ein Stück Papier am
Boden liegt, dann hebe es einfach auf und wirf es weg. Lass deine
Tasse nicht am Tisch stehen, oder im Spülbecken, wasche sie gleich
ab. Wenn du dich mit einer anderen Person unterhaltest oder mailst so
sprich sie beim Namen an. Verstecke nicht deine natürliche Neugierde
sondern entwickle sie zu einen positiven und fairen Zweck, stelle
Fragen die dein Gegenüber gerne beantwortet und pflege damit kleine
Smalltalks.
Die kleinen Dinge tragen
zu deiner Einstellung bei weil sie dich von Unordnung und Störungen
fern halten. Gleichzeitig bringt ihr Service eine Steigerung von
Professionalität, Komfort, Wärme, Glück, Zufriedenheit und Liebe
mit sich. In Summe haben die Kleinigkeiten Einfluss auf einen
größeren Zweck. Habe Freude die unsichtbare Extrarunde zu laufen!
Ähnliche
Artikel: Positive
Attitude – Your Biggest Asset
No comments:
Post a Comment