Monday, May 28, 2012

YOUR ORGANISATION’S VISION



(German version see below / Deutsche Version siehe unten)
Most large organisations and many medium sized companies have a vision or at least a vision statement.
While conducting a brief survey asking several of my colleagues who work for medium to large organisations if they were aware of their organisation’s vision statement the reply in all cases was a yes”, however none of them could articulate or tell me what that vision was. It appears to me that the value and the strategic importance of “The Vision” is being overlooked by many large organisations as they battle for position and stability in the new global economy.
What value can be achieved from a Vision?
It is said that; “A picture speaks a thousand words” but a vision is; “the movie of a dream”. The majority if not all large organisations around the world began with an idea from an individual or a small group believing they could bring great benefit or service to other people. Most had humble beginnings but they also had a vision for the future which they promoted and developed into a brand.
People buy into brands not exclusively for the products but to be a part of the “dream”; the projected vision. Marketing has proven time and time again that people don’t buy products they buy into an organisation’s vision of how things should be.
Do you know your organisation’s vision?
Could you find out exactly what your organisation’s vision is and how the organisation came into existence, the story of its creation? Your organisation’s Vision created the success and growth you see around you today and that vision has also given you secure employment and an environment for you to grow and develop your ability.
Why not give something to your organisation as you maintain and even strengthen your position by promoting your organisation’s vision. Once that vision is continuously promoted and the organisation provides quality products and service to its customers a win-win situation will prevail. If you are passionate about the work you do and passionate about the contribution you make, why not bring a little passion to your organisation’s vision, after all you are a part of that vision.
When you have vision it affects your attitude. Your attitude is optimistic rather than pessimistic”
Charles R. Swindoll

by Johnny Kinsella, May 2012.
Johnny Kinsella is a Businss Coach and Mentor from Dublin, Ireland. He has owned three different Businesses since 1987. Some of his expertices are Coaching, Mentoring, Problem Solving, Business Strategy, Business Planning, Strategy Development and Strategic Planning. www.johnnykinsella.com (online within the next days)

Similar Articles: Interview mit Dorien De Vidts 





Johnny Kinsella






Die meistern Großunternehmen sowie viele Mittelstandunternehmen haben eine Vision oder zumindest ein Leitbild.
In einer kurzen Befragung an einige meiner Kollegen, die für Groß- oder Mittelstandsunternehmen arbeiten, fand ich heraus, dass sie, auf die Frage, ob sie sich über das Leitbild Ihrer Organisation bewusst sind, alle mit „Ja“ antworten und dennoch konnte mir keiner von ihnen verdeutlichen oder klar erklären was deren Unternehmensvision ist. Es scheint mir, als das der Wert und die strategische Wichtigkeit der „Vision“ bei vielen Großorganisationen übersehen wird, während diese um Rang und Stabilität im globalen Wirtschaftstreiben streiten.
Welcher Wert kann aus einer Unternehmensvision geschöpft werden?
Immer wieder hört man das Sprichwort „ein Bild sagt mehr als tausend Worte“ aber eine Vision ist „der Film eines Traums“. Die meisten, wenn nicht alle großen Unternehmen weltweit begannen mit einer Idee von einen Einzelnen oder einer kleinen Gruppe, die daran glaubten, anderen Menschen einen großen Nutzen oder Service zu bringen. Die meisten stammen aus einfacher Herkunft aber sie hatten auch eine Vision für die Zukunft welche ihr Vorhaben zu einer Marke werden ließ.
Menschen kaufen sich in Marken, nicht ausschließlich wegen deren Produkte sondern um Teil des Traums zu werden; die projektierte Vision. Im Marketing wurde immer wieder nachgewiesen dass nicht das Produkt, sondern die Vision des Unternehmens – wie Dinge sein sollten den Kaufanreiz auslösten.
Kennst du deine Unternehmensvision?
Kannst du exakt herausfinden was deine Unternehmensvision ist, wie sie zu existieren kam und wie dein Unternehmen entstanden ist? Deine Unternehmensvision hat den Erfolg und Wachstum, den du heute um dir herum siehst, geschaffen und diese Vision hat dir auch einen sicheren Arbeitsplatz sowie eine Umgebung geschaffen, in der du selbst wachsen kannst oder deine Fähigkeiten weiterentwickeln kannst.
Wieso sollten wir also nicht unserem Unternehmen etwas zurück geben, in dem wir seine Vision beibehalten oder gar verstärken? Wenn die Vision einmal durchgehend vorangetrieben wird und das Unternehmen seinen Kunden qualitative Produkte oder Services bietet, so wird sich eine Win-Win-Situation durchsetzen. Wenn du Leidenschaft für deine Arbeit mitbringst und passioniert über jenen Beitrag bist, den du leistest, wieso dann nicht auch etwas Leidenschaft für deine Unternehmensvision beitragen? Schließlich bist auch du Teil der Vision.

When you have vision it affects your attitude. Your attitude is optimistic rather than pessimistic”
Charles R. Swindoll

Johnny Kinsella, Mai 2012.
Johnny Kinsella ist Businss -Trainer und Mentor aus Dublin, Irland. Seit 1987 hat er drei Unternehmen geleitet. Seine Expertisen sind Coaching, Mentoring, Problembewältigung, Business Strategie, Business Planung, Strategische Entwicklung und Strategische Planung.www.johnnykinsella.com (online within the next days)

Ähnliche Artikel:

No comments:

Post a Comment